.

tisdag 17 augusti 2010

Skrivarproblem och Utdelningar

Min lediga dag (idag) har spenderats framför denna lilla irriterande sak kallad skrivare! Jag har försökt få igång maskinen i flera timmar men nu har jag nog givit upp. Jag får vänta tills min sambo kommer hem hon kanske löser det....

Först och främst förstår jag inte hur Canon tänker när dom INTE skickar med en kabel som skall anslutas mellan Datorn och skrivaren. Det är ingen vanlig usb-kabel vi pratar om utan det är en speciell kontakt som man ansluter till skrivarens uttag (vanlig usb i andra änden).

Nu kanske ni tror att det saknades en sådan kabel dvs att det var ett misstag från Canon men Nej dom är helt seriösa med att tro/förmoda att man har just en sådan kabel liggandes hemma INNAN man köper skrivaren. Även personalen på affären tyckte att det var mycket märkligt.
Vem köper en ny bil utan däck? En tv utan fjärrkontroll? En mobiltelefon utan laddare? etc........

Hur som helst så fick jag köpt en kabel men som sagt jag har stora problem med att installera skrivaren ändå. Skrivaren hittas inte av datorn och jag har även provat att installera utan den medföljande skivan (via Windows) utan lyckat resultat...
Nej nu måste jag nog ta några djupa andetag och lugna ner mig =)


I övrigt så trillade utdelningarna från Realty Income och Peyto Energy Trust in på kontot idag. Detta är mina första utdelningar under "År 2". Förra året hade jag inga passiva inkomster alls under Augusti så det känns gött att jag ökat denna månaden (jämfört med förra året) iaf.

Antal utdelningstillfällen för mina Aktier i Portföljen:

Astra Zeneca 2 ggr/år
Peyto 12 ggr/år
Realty 12 ggr/år
Mc Donalds 4ggr/år
Coca Cola 4ggr/år
Ratos 1ggr/år
HM 1ggr/år

Sammanlagt: 36 stycken utdelningar på ett år

//Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

nonhosonno sa...

Det är ett j-dra sätt att inte skicka med kabel, det var samma när jag köpte mina två senaste skrivare med, kommer hem och packar upp, och ingen kabel, smart sätt att sälja mer kringutrustning dock, mina är av märket hp.

Aos - amortera och spara sa...

Grattis till utdelningarna. Jag har kikat lite på din strategi för utdelningsinvestering, http://www.ekonomisktrygghet.com/search/label/Min%20Investeringsstrategi ,och jag är i stort sett inne på samma linje. Det skulle kännas bra och få utdelningar, inte bara under våren, utan även sommar, höst och vinter.

Hoppas du lyckas printa ut ngt på skrivaren.

Sebbemax sa...

Tror dom räknar med att dom flesta har en kabel hemma från sin gamla skrivare
samt att en person som har datorn 1m från skrivaren blir arg om dom får en 3 meters kabel och samma sak om man har datorn 3m bort och får 1m kabel.
ungefär samma logik som att det aldrig följer med en Scart/Hdmi kabel när man köper en DVD spelare
Dumt kanske men jag tror det är så dom resonerar

john sa...

#Nonhosonno

Ja det var riktigt dåligt av canon, att även HP gjorde på detta sätt visste jag inte. Men precis som du säger så ger det merförsäljning.

#Aos

Tack så mycket! Ja det är gött att få ett kontinuerligt flöde av utdelningar HELA året som man kan återinvestera när man vill.
Jag skall ge skrivaren ett nytt försök idag =)

#Sebbemax
Ja det är säkert så dom har tänkt. Dom borde skriva klart och tydligt på kartongen något i stil med "Usb cabel NOT included"....

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!