.

lördag 14 augusti 2010

Oljan rinner uppåt igen?

Jag såg att igår var oljepriset (Crude Oil) nere och nosade på 75 dollar/fatet. I skrivande stund står oljan i 75.67 Dollar, mitt ingångspris har jag satt till 75 dollar så vi är ganska nära nu. Å andra sidan är det mycket möjligt att oljepriset stiger på måndag igen....


Ovan ser vi 10 års historik på oljepriset, undra hur lång tid det tar innan vi är uppe på 2007/2008 års nivåer igen?
På måndag öppnar börsen igen och även om priset faller ner under 75 dollar så tror jag inte att jag kan investera eftersom jag helt enkelt har för lite pengar för tillfället att gå in med. "Tack vare" att jag ligger inne i Millicom har jag endast ca 2 200 Kronor kvar till oljeinvesteringar vilket efter courtageavgifter etc blir ca 2000 kronor.
För att få ut några pengar överhuvudtaget hade jag behövt en ökning på minst 20 % (hade givit mig 400 kronor). Enda chansen till en sådan ökning hade varit att investera i något instrument med hävstång vilket jag inte känner mig redo för ännu.
Men förhoppningsvis kommer det andra tillfällen framöver att gå in och Investera/spekulera i oljepriset!
Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte köpa in sig i nåt oljebolag istället?

john sa...

#Anonym

Jag har funderat på Statoil för att på så sätt investera indirekt i oljan.

Men troligtvis kommer jag investera direkt i oljepriset framöver. Jag tror att jag kan lära mig mer på att investera direkt i en råvara.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!