.

torsdag 26 augusti 2010

BETA-test av min första SEO hemsida

Jag är nu nästan helt klar med min första inforamtionssida och tänkte smyglansera den här idag för att få lite feedback och hjälp. Ju längre in i projektet jag kom misstänkte jag att det blir svårt att få fram relevanta annonser inom detta området, men hur som helst så har jag gjort min första "SEOsida" nu och det kan bara bli bättre framöver =)

PLANETER.NU

Där har Ni sidan, kom gärna med tips, ideèr, ris, ros etc...

Det finns några saker jag skulle vilja åtgärda med sidan men vet inte riktigt hur:

- Få bort ramen kring bilden på förstasidan

- Mer mellanrum mellan "kontakta" och den vertikala Googleannonsen på högersidan

- Få in en till Googleannons längt upp på sidan någonstans. Jag vet inte riktigt hur jag skall få till detta...

- Få in enbart releventa annonser. Kanske jag måste söka mig till andra annonsörer förutom google?

8 kommentarer:

Martin sa...

Ramen runt bilden: Leta efter detta i style.css filen:

img {
background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF;
border:3px solid #555555;
margin:10px;
padding:1px;
}

ta bort border och padding så att det ser ut såhär:

img {
background:none repeat scroll 0 0 #FFFFFF;
margin:10px;
}

Jim Westergren sa...

Hej!

Tänkte jag skulle svara på dina frågor.

Växla till HTML och ändra från:
style="float: right; border: 0px solid black;"

Till:
style="float: right; border: none;padding:none;"

På bilden.

För att få mellanrum ovanför annonsen så prova att lägga in några radbrytningar med
före Google koden.

För att få in fler Google annonser så är det nog enklast att lägga de före eller efter texten. Mer avancerat är att göra din egen mall och ha annonskod direkt i mallen.

Sedan fler relevanta annonser beror på att det inte finns så många som annonserar inom ämnet planeter så finns inte så många att visa ...

inte miljonär än sa...

Kul med ditt första SEO projekt!

Och precis som du skriver så blir det lättare och lättare att hitta bra små nischer ju mer erfarenhet du får på området. Kikade lite på vad det fanns för adwordskonkurrens det fanns på området "planeter" och det är kanske inte det hetaste området... :-)

Annars så är det en snygg sajt! Bra och passande tema.

Om jag får ge ett tips inför nästa seo projekt du skall göra så är det att forska lite mer innan om det finns lönsamhet inom nischen. Vill du ha lite tips där så är det bara att maila mig, lycka till!

J sa...

Kul att du är igång! Precis som ickemiljonären är jag tillgänglig för tips och trix. =)

Herr K sa...

Håller med ovanstående! Det är kul när du väl har lite hemsidor igång, men vill man tjäna lite kosing på annonsering bör man veta vad det finns annonser för och hur bra dessa betalar.

Som sagt, det finns många som gärna hjälper dig, även jag ställer upp på det!

john sa...

#Martin

Eftersom jag har gratisversionen av n.nu har jag inte möjlighet att ändra i själva css-filen men jag tackar för hjälpen ändå, det kan vara bra att veta ifall jag uppgraderar!

#Jim
Jag tackar så mycket för hjälpen, jag skall försöka göra ändringarna så fort jag får tid.
Dessutom får jag passa på att tacka för en bra en riktigt bra tjänst (n.nu)!

#Inte miljonär än
Jo jag förstod också efter ett tag att det kanske blir svårt att sälja planeter =) dock hade jag mina förhoppningar på att det skulle dyka upp lite reklam för kikare och dylikt. Anledningen till att jag valde just planeter var mest för att jag hittade en gammal "rymdbok" i bokhyllan som passade bra att hitta fakta i. Men nu har jag lärt mig en läxa om det iaf =) Tack!

#J
Det tackar jag för, jag behöver säkerligen tips och råd i framtiden!

#Herr K
Det låter mycket bra det, jag har redan börjat fila på ett nytt projekt! tack så mycket!

webbdesign robin sa...

Riktigt snygg måste jag säga. Jag gillar "färg draperiet" i sidhuvudet kombinerat med genomskinligheten i plattan för text. Bra jobb!

En fråga bara, i sidfoten står det att du ger bort gratis hemsidor, varför inte ta betalt, så du får ut något från ditt jobb?

john sa...

#Webdesign Robin

Jag håller med dig om att sidan ser riktigt bra ut MEN jag kan tyvär inte ta åt mig äran =) Jag har använt mig utav tjänsten n.nu där man kan välja färdiga mallar etc... och göra en egen hemsida på ett mycket enkelt sätt, att det är helt gratis tycker jag är bra eftersom man då kan testa tjänsten innan man väljer att uppgradera. Vid uppgradering får man mycket större möjligheter att anpassa sidan efter sina egna behov + att den blir enklare att SEO-anpassa.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!