.

måndag 30 augusti 2010

Måndagsuppdatering

Jag har inte fått gjort så mycket i helgen vad det gäller aktier/hemsidebygge eftersom jag jobbat både Lörd och Sönd, dock har jag inte missat nyheten om att HQ Bank går i graven. Personligen tycker jag det var rätt av FI att sätta stopp för verksamheten men å andra sidan är det väldigt synd om alla småsparare som har investerat i aktien, jag vet inte hur detta påverkar aktiekursen, den kommer gå nedåt men hur långt? Eller tas den bort från börsen helt och hållet?

I går morse registrerade jag faktiskt en .org-domän, lite av ett impulsköp men men det kostade endast 79kr/år så varför inte =)
Jag vet inte riktigt hur det fungerar på google men är det så att .se har förtur framför andra ändelser om man ser till sökningar på sökmotorn, jag menar är det enklare att hamna högt upp på google om man har en .se än en .org?
Nu var det så att man måste uppgradera n.nu till betaltjänsten om man vill kunna koppla ett domän till sina hemsidor så jag kommer antagligen göra klart 2 st sidor till (man får max ha 3st i gratistjänsten) och sedan fundera på om jag skall uppgradera eller ej. Planetsidan ska jag dock inte skaffa någon annan adress till och kommer således att fortsätta försöka SEO-anpassa sidan i den mån det går.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

J sa...

länders domäner (typ .se, .no, .fi, .us osv) är starka. I övrigt funkar .com, .org .net och även .nu bra. Har hört en del skit snackas om .info, men herr k har ju visat att det går att komma runt bara man har bra innehåll och stark seo.

john sa...

#J

Ok det låter bra det att även org fungerar bra. dock fick jag ett mail precis från loopia där det stod att domänen jag ville registrera var upptagen, så jag fick välja en annan. det blev en .com istället...

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!