.

onsdag 11 augusti 2010

Gott och blandat

Då var det Onsdag och dagarna rullar på snabbt som vanligt, dagen jag längtar efter är Fredag eftersom jag då äntligen är ledig!

Jag har börjat lite smått med att läsa igenom Tradinghandboken igen (inte att förväxla med Tradingguiden) och måste säga att jag förstår lite mer denna gången MEN det är fortfarande många moment man måste hålla koll på. Jag hoppas att jag kan ta med mig iaf lite av bokens tips och metoder in i mina egna investeringar.
Jag har hittills läst en del om volym, voalitet, glidande medelvärden, boileringband etc... vilket faktiskt är intressant och detta är något som jag borde fördjupa mig i.



Till sist vill jag tipsa om två sidor:

www.nasdaqomxnordic.se (Tradinghandboken tipsade mig om denna)
En sida med mycket information om den svenska börsen såsom volym, vinnare, mest omsatta aktier m.m...

www.netfonds.se
Denna hemsida har riktigt bra verktyg för teknisk analys. Det finns många olika verktyg att tillgå dessutom bra design på själva "charten".
Sök upp din aktie längst upp till vänster och klicka sedan på teknisk Analys.


Mvh //Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!