.

måndag 16 augusti 2010

Måndag Morgon

Måndag morgon och börsen öppnar äntligen igen! Man måste vara positiv och se något bra med måndagar.

Nu är katastrofen snart här, teknisk analys visar det HÄR... Skämt å sido jag välkomnar gärna nedgångar på börsen, dock inte just för tillfället eftersom jag ligger nästintill fullinvesterad =) Men kommer det en "crash" får man se det som ett tillfälle att fylla på med nya billiga aktier.

Igår började jag läsa igenom boken "The Single Best Investment" igen, boken förespråkar långsiktighet och jag personligen tror att det går att kombinera en riktigt långsiktig strategi med kortsiktig handel. Det viktigaste är att man ser detta som två olika strategier och inte börja tulla på reglerna/blanda ihop affärerna.


Nu iväg tilljobbet, ha en bra start på veckan!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

nonhosonno sa...

Härliga måndag, lite aktie inköp idag. Ha en bra start du med :)

john sa...

#nonhosonno

Hoppas det blev ett lyckat aktieköp!

Mvh //Eko trygghet

nonhosonno sa...

Jadå det blev bra, hade jag väntat längre in på dagen så kunde jag köpt billigare, men det kunde ju lika väl blivit dyrare :)

Anonym sa...

Nonhosonno

Precis man vet aldrig med hundra procent vårt kursen går . Jag tror du gjorde ett bra köp ändå! Mvh ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!