.

tisdag 1 september 2009

Aktieutdelning varje dag, varje timma!

Jag har bestämt mig för att i slutet av varje år räkna ut hur mycket pengar jag i genomsnitt fått in varje dag/timme under det gångna året. Mest som en kul grej men även för att få en bättre överblick om hur långt jag har kvar till mitt slutgiltiga mål, att kunna leva på aktieutdelningarna.

Just detta året kommer jag dock inte genomföra denna uträkning eftersom jag knappt fått några utdelningar, jag har gått in i bolagen precis EFTER att utdelningarna varit. Jag kommer få lite av Coca Cola och Mc Donalds men i övrigt har jag inte fått några utdelningar i år. Så ni får vänta tills slutet av NÄSTA år på det inlägget =)
Ni läsare som redan har en fin utdelningsportfölj får gärna posta eran "timpeng" här (om ni vill ge ut sådan information).

Jag startade denna bloggen/mitt investerande i våras och känner att tiden går fort framåt. Det är kul att spara och Investera pengar. Att förena nytta med nöje är inget jag gör ofta, men att ha Utdelningsaktier/sparande som en hobby är verkligen nyttigt för min privatekonomi och även roligt!

För att skriva om något helt annat så kom jag att tänka på den nya bilen som toyota lanserat(prius). Den har en hybridmotor (bensin/El) + en solcellspanel på taket. "hm... laddas batteriet av solcellpanelen på taket" tänkte jag. I så fall vore det ju idealiskt att köra de få kilometer jag har till jobbet och sedan låta batteriet laddas upp medans jag jobbar.
Men så var inte fallet, solcellspanelen används "bara" för ventilationen i bilen. =)

I vilket fall som helst så tror/hoppas jag solenergi kommer att vara en drivkälla till fordon i framtiden. Att köra enbart på solenergi och slippa tanka vore guld värt!

Tills dess får jag nöja mig med min gamla Saab.....

Det blev ett väldigt blandat inlägg, vi hörs snart igen!

1 kommentar:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Åh sån härlig tanke. Passiv inkomst gillas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!