.

söndag 20 september 2009

Swedbank, handel 22 sept

Jag såg idag att mina teckningsrätter från Swedbank har kommit in på depån. Det står att dom inte är värda något än så länge men det kanske ändras den 22 sept när handeln med teckningsrätterna börjar?

Tanken är att jag ska sälja mina teckningsrätter. Jag känner att jag inte har råd att vara med i nyemmissionen, dessutom känns Swedbanks framtid ganska osäker....

Är det någon här som vet hur det fungerar rent tekniskt när man ska sälja sina TR, är det samma princip som att sälja vanliga aktier?

3 kommentarer:

Herr K sa...

Jag har tidigare köpt extra teckningsrätter (och deltagit i alla nyemissioner jag blivit erbjuden). Är inte helt säker, men jag har för mig du kan sälja dem precis som vanliga aktier. Sälj dem så snabbt du kan innan värdet sjunker :)
Hur ska du göra sen, stanna kvar i ditt innehav och se värdet sjunka, eller gå ur Swedbank helt?

inte miljonär än sa...

Jag var med i Trelleborgs nyemission i våras vilket har hittils visat sig vara lönsamt. Då fungerade det så här: Under en period erbjuds man vara med i nyemmisionen, är du med så är nästa period den då man säljer eller köper teckningsrätter. När den är klar går dina rätter in i din "vanliga portfölj".

john sa...

#Herr K

Ja jag ska försöka sälja dom så snabbt jag kan den 22 sept. Jag hade faktiskt tänkt ha kvar aktierna. Tror du dom kommer sjunka i värde även på en 5-10 årsperiod? Jag har haft dessa aktier i minst 15 år och har inga planer på att sälja dom. Är det en dum Idè?

#Inte mijonär än

hoppas det är samma procedur här då. Det verkar inte vara så avancerat mao.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!