.

tisdag 29 september 2009

Ny investering, silvertacka

Idag kom min första silverinvestering på posten!

Jag mjukstartade genom att köpa en 1oz (31,1 gram) silvertacka. Köpet gjorde jag genom tradera som jag tycker gick väldigt smidigt. Endast 2dagar efter avslutat köp (en sönd) fick jag den levererad, så ett stort plus till släljaren.
Jag kommer säkerligen köpa på mig mera silver/guld i framtiden men först å främst vill jag bygga upp en gedigen utdelningsportfölj.
Totalkostnaden för denna skönhet blev 182 kr (12kr frakt). Alltså 170 kr för själva tackan. Iom att frakten var så pass billig passade jag på att köpa en lite mängd till att börja med.
Förhoppningsvis var detta en bra investering!

5 kommentarer:

Herr K sa...

Snyggt! Tradera är ett bra ställe att köpa guld och silver på (man slipper momsen). Själv köpte jag ett rör silvermynt därifrån i förra veckan, som tyvärr blivit transportskadade =/ Får dock dem ersatta i nästa vecka. Lycka till med ädelmetallköpen :)

john sa...

#Herr K

Tack så mycket!

Det lät inte kul alls med transportskadan, tur att du får dom ersatta. Får passa på att tacka för dina svar på min silverfrågor också.

//Ekonomisk trygghet

J sa...

Kul med en till som är i silversvängen =)

Anonym sa...

på silver24.se
kan du alltid köpa momsfria tackor!
helt ok priser oxå
typ i nivå med tradera går dock
betydligt snabbare

Anonym sa...

Jo, silver24 har okej priser men en leveranskostnad på 140SEK känns lite mycket om man bara vill beställa några fåtal mynt. I mindre kvantiteter så äter leveranskostnaden upp det man eventuellt skulle tjänat in.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!