.

tisdag 8 september 2009

Jag är ruinerad!

Ja så känns det faktiskt nu. Helt ruinerad är jag inte men iaf min buffert! Jag får se det positivt och istället vara glad att jag hade en liten buffert. Det tråkiga är att jag nu måste bygga upp den igen (ca 10 000 kr) innan jag kan börja investera i aktier igen....
Vad är det då som har kostat mig så mycket? Jo det är lite allt möjligt såsom:
Hundköp (planerat)
Gymkort 1års (ganska planerat)
Många tandläkarbesök (verkligen inte planerat!)

Som ni ser kom många stora utgifter på en och samma månad, toppen på isberget var tandläkarbesöken. Jag har haft väldigt ont i tandköttet i ca 1 vecka och nu på två dagar har jag gjort två tandläkarbesök. Tydligen har jag någon slags infektion i 2st tänder så att dom var tvunga att rotfylla. Att rotfylla var inte billigt... Jag fick betala en "liten" summa idag av det totala, den summan var på 2000 kr.....
Så jag får nog räkna med minst 5-6tusen på tandläkarbesök om allt går bra. I värsta fall får jag gå dit mer gånger om det inte går över....

Så nu sitter jag här med ingen buffert och fortfarande ont i tänderna och tycker synd om mig själv =)
Näe ärligt talat så tror jag att jag ska repa mig ganska fort, både ekonomiskt och tandvärkiskt.

Skam den som ger sig!

6 kommentarer:

Monkey business sa...

Tandläkarkostnader är lite halvdryga. Men kosta vad det kosta vill, tandvärk är verkligen tortyr. Har själv gjort en rotfyllning för 6k.

J sa...

Var glad istället för att du till skillnad från många andra hade en buffert! =)

inte miljonär än sa...

Känner igen tandläkarproblematiken, hela min vår ägnades åt sådant... Inget kul och det grävs djupa hål i ekonomin.

Finns det inte ett högkostnadsskydd som slår på efter en viss summa?

john sa...

mitt inlägg verkar inte ha blivit publicerat igår kväll, jag skriver ett nytt:

40Procent
Ne jag kände faktiskt att min buffert kanske var lite för liten. Om det inte vore för min kära sambo hade jag nog fått sälja av lite aktier!

Monkey business
Ja tandvärk är nog bland den värsta smärtan jag varit med om!

J
mm så tänker jag också, det var tur att jag hade en liten buffert iaf =)

Inte miljonär än
Ja det ska finnas något högkostnadsskydd, jag vet dock inte när det slår på. Men detta skall kollas upp. Jag börjar bli väldigt trött på detta nu. Igår kväll fick jag åka till Akuten eftersom jag fortfarande hade extrema smärtor FASTÄN jag varit hos tandläkaren på dagen (tandläkaren sa att det skulle gå över). Så det blir till att ringa tandläkaren idag igen! Jag har säkert någon inflammation men tandläkaren vägrar ge mig pencillin....

Herr K sa...

Usch, det är verkligen hemskt att just tandläkarkostnader inte räknas in bland övriga hälsorelaterade utgifter såsom operationer mm... inte undra på att folk drar sig för att gå till tandläkaren (mig själv inräknat). Är man låginkomsttagare har man kanske inte ens råd. Jaja, man får se till att gå dit i tid för att slippa större kostnader senare ist.

Bra blogg för övrigt, jag länkar dig från min blogg!

john sa...

Ja den här gången drog kostnaderna iväg rejält. Jag får verkligen hoppas att jag inte behöver göra mera ingrepp...
Det komiska i hela denna situationen var att när jag låg där i tandläkarstolen med tusen olika verkyg i käften frågade tandläkaren mig "Nu när vi ändå är igång, ska jag göra en allmän undersökning på dina tänder" "NEJ" skakade jag på huvudet. Förmodligen hade jag skert behövvt göra det men jag har helt enkelt inte råd...

Tack så mycket för länkningen! Jag ska uppdatera mina "rekommendera bloggar" när jag har tid, då kommer du säkerligen med på listan också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!