.

måndag 13 september 2010

Utdelningar från Astra Zeneca m.m..

Idag fick jag in utdelningarna från Astra Zeneca på kontot. Bolaget delar ut 2 gånger per år vilket är ovanligt bland bolag som är noterade på den Svenska Börsen. Något jag inte visste om när jag köpte denna Aktie var att eftersom Astra`s huvudkontor/bas ligger i England måste man skatta på Aktieutdelningarna även fast aktien är noterad på stockholmsbörsen. Men men vi får hoppas dessa skattepengar går till något bra iaf....

För övrigt så hade jag glömt av att mitt gymkort behövde förnyas denna månaden så där kom det en oväntad utgift på ca 3000 kronor, nu har jag ca 700 Kronor kvar att leva på innan lönen kommer den 24, det blir tufft =) (som tur är kan jag nalla från min buffert om det blir kris)

Mitt senaste projekt inom SEO och informationssidor är nästan klart nu, jag har bara lite problem med att få in reklamen på rätt sätt på sidan, men har mailat annonsföretaget nu och väntar på svar.

4 kommentarer:

J sa...

700 kr är ju en förmögenhet! Mer än jag har kvar i början av varje månad ;)

Ska bli kul att se nästa projekt!

john sa...

#J

Hehe ja man får mycket nudlar och vatten för 700 kr ;)

Japp det skall lanseras så fort jag får ordning på reklamen. Jag kommer antagligen fylla på med lite mer information i framtiden också eftersom sidan känns lite för innehållsfattig än så länge.

Mvh //Eko trygghet

aktiespartacus sa...

Fick min utdelning idag med. ^^

john sa...

#Aktiespartacus

Gött, det är aldrig fel med utdelningar!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!