.

torsdag 9 september 2010

Torsdagsuppdatering, Millicom och SEO

Idag är det Torsdag och veckorna går fort, nu är det snart Julafton igen, hoppas på en mildare vinter i år....

Arbetet med min nästa SEO-sida går framåt, mycket sakta men säkert. Det jag har kvar att göra är att lägga in lite reklam och dessutom försöka få in lite mer text och information på sidan. Just för tillfället känns det lite tunnt med information och jag vill inte lansera en Informationssida som innehåller mer reklam än information.... Men som sagt snart så skall jag nog våga visa upp den.
Just det här ämnet som jag har skrivit om på denna Informationssida är något jag själv har sysslat med ganska länge och därför känns det lite roligare att skapa denna sida än Planeter.nu.


Millicom som jag gör en kortsiktig affär i ångar på ganska bra tycker jag, för tillfället är aktien upp 5,69%. Jag har satt en ökning på ca 10% som mål och jag hoppas att den kommer stiga ytterligare nästa vecka. Om det inte hade funnits några courtageavgifter i denna värld hade jag antagligen tagit hem vinsten nu men iom att jag investerade en så pass liten summa krävs det att aktien går upp ca 10% för att jag skall få en tillfredsställande avkastning på det insatta kapitalet...

De utdelningar som kommer att trilla in på mitt konto denna månaden är Astra Zeneca, Peyto Energy och Realty Income. Gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!