.

tisdag 28 september 2010

H&M Rapport och Koppar

I morgon släpper H&M sin rapport och det blir spännande att se hur aktien reagerar, inte för att jag kommer köpa/sälja men förhoppningsvis kan jag lära mig lite mer om hur aktiekursen går vid rapportering, vad jag har förstått kan kursen ibland gå ner vid positiva rapporter också pga vinsthemtagningar.

Efterfrågan på Koppar fortsätter att öka men produktionen ligger på samma nivå, inga nya gruvor planeras att öppna inom de närmaste åren, vad innebär då detta? Jo troligvis fortsätter kopparpriset att stiga i många år framöver. Ett tips är att investera i bolag som producerar koppar alternativt köpa Fysiskt koppar. Ett sista alternativ är att spekulera direkt i Kopparpriset vilket är något som jag själv funderar på.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!