.

onsdag 15 september 2010

Boken har kommit

Igår fick jag hem boken "Hot Commodities" som är skriven av Jim Rogers.
Boken handlar om hur man handlar med olika sorters råvaror såsom vete, koppar, olja m.m... Jag har bara hunnit läsa nån sida än så länge, recension kommer när den är utläst...
Jag funderade lite på detta med att handla råvaror igår, vad händer vid matråvarupriserna vid en finanskris typ den som inträffade 2008? Gick dom upp eller är dom i regel ganska neutrala vid sådana händelser?
Det skall bli kul att läsa denna boken och möjligtvis göra lite investeringar framöver, tack Grenfeldt för tipset!

3 kommentarer:

J sa...

Det var det lilla. =)Tänk på att den har några år på nacken, när han börjar härja om det kinesiska undret.

www.wealthcreatingsite.com sa...

Ser fram emot ditt referat. Har själv en del erfarenhet inom området så vi skall se ifall den stämmer överens med innehållet i boken. Har lite nämligen problem att själv hinna läsa en hel bok för tillfället :)

john sa...

#Wealthcreating

Det låter intressant, handlar du aktivt med råvaror? Jag har faktiskt läst ut boken nu och är mycket nöjd med den. Dock har jag inte hunnit skriva en recension än men det kommer!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!