.

lördag 18 september 2010

Smyglansering av min nya Informationssida

Jag fick inte till reklamen riktigt som jag ville eftersom det krävdes kunskaper inom html som jag inte hade. Tanken var att ha en likande banner som www.swedroid.se har på högersidan, nu blev det inte så, dock slängde jag in en adsense-banner istället.

Jag har också en annan annonsör på denna sidan som heter affiliator, förhoppningsvis ger även det lite intäkter (om jag får några besökare dvs)

Nu till sidan: http://www.alltomkreatin.com/

Kom gärna med kritik och förslag. Jag skall försöka fylla på med lite mer kreatininformation framöver eftersom jag verkligen vill att folk skall ha nytta av sidan.

6 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Hej John!

Kul att få läsa om ditt nya seo projekt! Själv måste jag erkänna att jag inte ens visste vad kreatin var för något så där lärde du mig ngt ;-)

Jag antar att du optimerar sidan mot sökordet "kreatin" och jag kollade igenom konkurrens, cpc och lite sådant och kommer härmed med följande tips för denna sajt och inför kanske kommande projekt:

- Försök ha det ord du optimerar mot först i din titeltag och h1tag
- Dina adsenseannonser (om du vill ha fler klick) ligger lite vid sidan av och det kommer därmed (antagligen) bli lite färre klick på dessa. Vill du hellre styra din trafik till dina affe-produkter kanske det spelar mindre roll.
- Denna gång valde du ett relativt lönsamt område men du kommer att få en hel del konkurrens. Man kan väl säga att det är cirka 46300 andra svenska sajter som någorlunda är optimerade mot samma sak. Detta är förstås bara viktigt om du vill driva trafik via sökmotorer. Dock är det ett tufft område och själv har jag aldrig provat på en så svår optimering....

Om du vill får du gärna kontakta mig om hur man metodiskt kan undersöka konkurrensen. Jag kan nog hjälpa lite med länkning också på området.

john sa...

#Snart miljonär

Tack för tipsen! You got mail ;)

//Ekonomisk Trygghet

Auri sacra fames sa...

Formalia:
Träna tugnt, ät mycket mat och vila
(Finn ett fel!)

=)

john sa...

#Auri Sacra Fames

Ojdå det hade jag missat =)

Tack för notisen!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

J sa...

Snyggt! Helt klart ett mer lönsamt område än planeter =)
intemiljonärän har i princip dragit allt det viktiga så jag har inte så mycket mer att komma med.
Om du vill kolla hur du ligger till på olika google-sökningar rekar jag gserp.se som gör det enkelt och bra =)

john sa...

#J

Tack så mycket! Hehe ja förhoppningsvis finns det mer träningsintresserade än astronomer på nätet ;)

Tack för tipset på sidan, ska kollas in...

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!