.

tisdag 1 juni 2010

Utveckling min utdelningsportfölj Juni

Då var det dags för ännu en överblick på hur det gått för min utdelningsportfölj. Denna gång under Maj månad.
Även om det har varit en tung månad för börsen och mina Aktier har portföljen lyckats återhämta sig en hel del i slutet av Maj. Portföljen landade till slut på 3,1% plus vilket känns skönt. Som vanligt har 3 faktorer påverkar utvecklingen av portföljen: Eget tillsatt kapital, Utdelningar och Värdeutveckling på de enskilda aktierna.
Värdeutveckling på mina Aktier i Procent:
HM +23,04%
Astra Zeneca -0,33%
Coca Cola +4,12%
Mc Donalds +17,77
Peyto Energy +2,99%
Realty Income +22,99%
Ratos -1,50%
Snitt: +9,86%
Snittet låg förra månaden på +14,23% så det syns ganska tydligt att samtliga bolag har haft en tuff månad, dock får jag ha i åtanke att förra månaden räknade jag med Wilhelmsen som då låg ca 10% upp, nu har jag istället tagit in Ratos B i portföljen som i dagsläget ligger på -1,50%....

2 kommentarer:

Alex sa...

dina siffror stämmer inte med officiell börsstatistik, men du kanske trejdat till dig resultaten?

john sa...

#Alex

Hehe nej jag har verkligen inte "trejdat" mig till Resultaten, det är utdelningsinvestering jag sysslar med =) i sådant fall hade nog min portfölj legat på minus...

Vad är det för siffror som inte stämmer, menar du värdeutvecklingen på mina Aktier? Den är berkäknad på min GAV-kurs dvs vad jag köpte aktien för.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!