.

onsdag 9 juni 2010

Mina Högriskaktier

Det var längesedan jag skrev någonting om mina sk högriskaktier så jag tycker det är dags för en liten uppdatering. Det har faktiskt inte hänt så mycket med aktiekurserna som sådana, samtliga ligger med andra ord fortfarande på minus =) (förutom Petro Grand)

Petro Grand +-0%

Starbreeze -43,24%

Botnia Exploration -7,14%

Malka Oil har som ni kanske uppmärksammat bytt namn till PetroGrand AB. En kul notis med Petro Grand är att Styrelsen har föreslagit en utdelning på 2 öre/aktie i år (avstämmningsdag 24 Juni). Hurvida det påverkar bolagets ekonomi drastiskt eller ej nämnbart vet jag inte men det är iaf ett bra drag för att hålla kvar aktieägarna!

Botnia Exploration fortsätter som vanligt med att hitta "potentiella Guldmineraliseringar" på diverse ställen. Undersökningar och Prospektering i all ära men det vore guld värt om dom någon gång hittar Stora mängder fysiskt guld =)

Starbreeze är som vanligt dåliga på att uppdatera med nyheter. Fortfarande är mr. Vin Diesel alà Riddick på bild på hemsidans startsida. Jovisst Riddick är och var Starbreeze flaggskepp men snart är det dags för nyheter, nyheter nyheter.....

Sammanfattningsvis kan jag då säga att jag kommer ligga kvar i aktierna ett tag till men om de två senaste bolagen (Botnia och Star) inte kommer med riktigt positiva nyheter inom en snar framtid så trycker jag på säljknappen.

3 kommentarer:

Herr K sa...

Starbreeze kikade jag faktiskt på för ett par år sen, det är kul med datorspelsbranschen eftersom man själv är spelintresserad. Hur bra investering bolagets aktier är vet jag dock ej... Riddick är ju inte direkt nyheter i spelvärlden, och som aktieägare vill man verkligen ha nyheter...

Visst kan det vara spännande med en krydda i portföljen, men mina erfarenheter är att det oftast är större risk att man förlorar än vinner. Beror såklart på när man köper/säljer och vad förstås... =)

eatfrog sa...

starbreeze kan få sig en uppsving här.. nångång.

http://uk.gamespy.com/articles/968/968107p1.html

syndicate är ett stort namn fortfarande bland de lite äldre som minns de gamla spelen. men ifall de inte lyckas med spelet kommer det bli slaktade av recensenterna som förväntar sig stordåd, och då går det nog åt pipan för det företaget.

john sa...

#Herr K

Ja jag håller med om att det är svårt att gå med vinst på högriskaktier, men som sagt det är alltid roligt att ha lite "spetsade" bolag i portföljen =)

#Eatfrog
Mm precis som du skriver så hänger nog bolagets framtid på hur det går med nästa spelsläpp, jag håller tummarna!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!