.

torsdag 17 juni 2010

Väntar på att få skriva, God morgon!

Nu hade jag egentligen tänkt skriva ett inlägg om direktavkastning/inköpskurser på Svenska bolag men eftersom börsen ej har öppnat ännu är det svårt att få tag på aktuella nyckeltal på ett smidigt sätt, jag får helt enkelt vänta tills börsen öppnar idag...

Oljebolaget BP`s aktie fortsätter nedåt (läs mer här). Om jag haft likvida medel liggandes hade jag nog snart investerat några tusenlappar i bolaget och hoppats på en bra nyhet. Aktien verkar för tillfället handlas enbart på nyheter vilket är positivt för den kortsiktige tradern.

Oljebolaget http://www.benchmarkoil.se/ kom med ett pressmedelande/annons att dom lägger ner oljeverksamheten och istället ombildar sig till ett Investmentbolag med inriktning på Råvaror. Detta innebär att bolaget genomför en nyemmission vilket ger befintliga aktieägare rätten att teckna 4 nya aktier per 1 befintlig. Erbjudandet hittas HÄR
Personligen tycker jag det var en bra strategi att bolaget ombildades till Investmentbolag, går det inte bra för ett företag gäller det att hitta nya lösningar och prova dessa istället. Som investmentbolag har bolaget dessutom en större riskspridning och kan verka över hela världen.



Vi hörs igen om några timmar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!