.

lördag 19 juni 2010

3D är dyrt

Om man skulle ta och köpa sig en sån där 3D-tv med 3D-glasögon? givetvis måste jag då också köpa till en Blue-rayspelare och utan en riktigt förstärkare med hemmabioljud vore ju detta "paket" ganska meningslöst.
Och när jag ändå är i farten så slänger jag in de få nyaste 3D-filmerna som finns ute + En Playstation 3 med tillhörande spel som jag förstått framöver kommer att leverera 3D-spel.

Då får jag väl bara räkna ihop vad allting kommer att kosta (ca):

Tv (Ej under 50") Med Glasögon 30 000 kr

Blue-Ray 3000 kr

Förstärkare 5000 Kr

Högtalare 4000 Kr

Filmer 2000 Kr

Playstation 3 + Diverse Spel/Tillbehör 5000 Kr

Summa:49 000 Kronor

Lägg till en tusenlapp för försäkringar etc så landar vi på 50 000 Kronor. Näe jag tror jag väntar med detta inköp i några års tills jag skaffat hus=)
Dessutom känns det ganska omständigt att behöva ha ett par glasögon på sig när man tittar på film/spelar spel. Förhoppningsvis kommer det ny teknik inom några år där man slipper dessa 3d-glasögon, DÅ kanske jag slår till på ett komplett Hemmabiopaket...

4 kommentarer:

Sebbemax sa...

Mitt problem är ännu värre jag klarar mig inte utan 60" :-)
Men du har helt rätt man ska nog låta 3D tekniken mogna lite innan man gör ett köp (även om det verkar grymt)
Dom andra grejorna du nämner är ju bra att ha vilken tv man än använder

Bra blogg du har
Lagt till dig på min sida
http://sebbemax.blogspot.com/

Anonym sa...

Det är alltid så med ny teknik. Och ska man tänka som du gör får man aldrig köpa något. Så jag rekommenderar att du köper en 50" plasma för 5k och ett komplett hemmabiosystem för 5k inkl blueray-spelare. Då får du ett "bra" system som håller i flera år tills du flyttar till hus! Plus att högtalarna är små och får godkänt av flickvänner. Så har jag gjort :-)

Fredrik sa...

Om du köper ett Playstation 3, behöver du inte köpa en Blue ray spelare. PS3 är ju en/har en Blue Ray. Där sparade du allt lite pengar! ;)

john sa...

#Sebbemax
Hehe ja ju större desto bättre =) Tack för länkningen självklart slänger jag in dig i min länklista också!

#Anonym
Jo jag vet att det är fel att tänka som jag, dock sparar jag pengar på det =). Jag har redan en 50" plasma och ett ca 10 år gammalt hemmabiosystem märke "Centrum", riktiga kvalitetsprodukter de där Centrum... Nej men skämt och sido det kommer fortfarande ljud ur högtalarna och det är det som är det viktigaste, dock har jag gömt högtalarna bakom soffan, jag tror ingen flickvän/tös i hela världen hade godkänt dom...

#Fredrik
Bra tips där det hade jag inte tänkt på, tack!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!