.

torsdag 24 juni 2010

Lugn Bloggvecka

Som Ni kanske har märkt har jag inte skrivit så mycket på bloggen denna veckan. Detta beror på att jag har haft fullt upp på jobbet + att det har varit fint väder =)

Idag har lönen kommit och jag har fört över lite pengar till Kapitalförsäkringen. Det sägs ju att ibland måste man gå emot sina investeringsprinciper och det är just detta jag funderar på att göra nu i sommar.
Oljebolaget BP har som vi alla vet ställt till det ganska rejält. Oljeläckage, grodor, ledning som åker på semester under krisen etc... så om tillfälle ges funderar jag starkt på att gå in i detta bolag och sälja av aktierna när kursen förhoppningsvis stigit...

Så om Aktiekursen fortsätter ner till 25 (ca 30,6 i dagsläget) kommer jag troligtvis köpa in mig i BP i värdestegringssyfte (bolaget delar inte ut mer pengar i år). Dock blir det inget köp om det kommer någon mer katastrofal nyhet men som sagt jag kommer bevaka BP`s aktie och nyheter om bolaget dagligen.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

J sa...

Oj, en frångång av principer, du måste tro på BP rejält! =)

Trevlig midsommar förresten!

john sa...

#J

Hehe ja ibland så får man ta lite risker, man lever bara en gång =) Nu är kursen nere på 28,7 En dålig nyhet till så... Hoppas Svanberg kommer med ett nytt uttalande snart ;)

Jag hade inte velat ligga inne i BP en längre tid men jag tror på ett uppgång i aktien på kort sikt när allt "ståhej" har lagt sig.

Detsamma!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!