.

måndag 7 juni 2010

Gott och Blandat

Då var vi en bit in i Juni och just nu väntar jag på att Utdelningar från Diverse bolag skall trilla in. Det känns skönt att ha 2st bolag i portföljen som delar ut varje månad, det ger lite extra motivation till att fortsätta kämpa.

Läst på Privata Affärer:
Klädföretaget MQ planerar en börsnotering på Stockholmsbörsen vilket låter intressant. Deras målsättning är att iom en börsnotering dra in ca 700 Miljoner kronor. Eftersom jag själv inte handlar speciellt mycket kläder vet jag inte mycket om MQ. Jag har varit inne några gånger på butiken här i stan och har fått den uppfattningen att affären är ganska lik H&M men kanske något dyrare, har jag rätt?
MQ har för tillfället 106 st butiker, lyckas dom gå i samma fotspår som H&M kanske man borde vara med från starten? =)

Kurt Larsson från Tavex skriver lite om varför man bör investera i Fysiskt Guld, Länk Nedan:
http://privataaffarer.se/ravaror/201004/forsakra-dig-med-hjalp-av-guld/index.xml

Astra Zeneca har en riktkurs på 363 kronor enligt Privata Affärer, läs lite mer om aktien nedan:
http://privataaffarer.se/aktier/201006/astra-zeneca-gar-mot-strommen/index.xml


Det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!