.

söndag 18 april 2010

Vulkanutbrott och SAS

Som säkert alla vet så råder det totalt kaos inom flyget i princip hela europa pga vulkanen som spottar ut sig aska/rök.

Eftersom jag är med i Investerar-SM på E24 funderar jag lite på att spekulera lite i SAS-aktien (eftersom det är fiktiva pengar har jag inget att förlora). Aktien handlades senast för 1,21 Kronor och det blir spännande att se vart kursen bär hän i början av nästa vecka.

Det bästa scenariot vore om folk börjar paniksälja aktierna och kursen sjunker drastisk. När kursen är som lägst går jag i så fall in och förhoppningsvis tänker många andra som jag och på så sätt stiger kursen igen... Men som sagt det beror helt och hållet på vilka nyheter som kommer om vulkanutbrottet.

Givetvis tycker jag att det är tragiskt att vulkanutbrottet kom just nu när det redan är illa ställt för SAS men framtiden för bolaget såg inte ljus ut innan detta inträffade heller för den delen.

Hur tror ni framtiden för SAS kommer se ut, Konkurs? Uppköp? Återhämtning?

2 kommentarer:

J sa...

Blanka dig ner och gå in på botten isf, dubbel profit =)

john sa...

#J

Hehe ja det är ju faktiskt en riktigt bra idè =) Synd bara att jag jobbar halva dagen i morgon, nu hade det varit ett bra tillfälle att ha fri surf i mobilen!

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!