.

torsdag 1 april 2010

utveckling min utdelningsportfölj April

Då var det dags för ännu en uppdatering om hur det gått för min Utdelningsportfölj. Jag har investerat i ett nytt bolag vid namn Peyto Energy trust. Bolaget handlades på den Kanadensiska marknaden och delar ut pengar till sina aktieägare VARJE månad. Jag kommer skriva mer information om detta bolag senare men hinner inte just nu....
Som ni ser har min portfölj ökat med 17% under Mars månad. Ökningen beror på delvis värdeökning i aktierna men även på att jag har investerat i Peyto Energy trust. Dessutom har jag för första gången tagit med likvida medel i beräkningen (dock består dessa endast av några hundra kronor just nu).
Min utdelningsportfölj består i dagsläget av följande aktier:
Peyto Energy trust
Coca Cola
Mc Donalds
Realty Income
Wilhelmsen
HM
Astra Zeneca

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Såg att du sålde några koppar tackor för ett par veckor sen! Du har väl inte några kvar??

mvh

Thomas

john sa...

#Thomas

Hej!

Jag har inte sålt några koppartackor, däremot KÖPTE jag koppartackor för några veckor sedan av min bloggkollega J =)

Här är adressen till hans blogg
http://enentreprenors.blogg.se/

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!