.

fredag 16 april 2010

Utdelningar från Realty Income

Jag noterade idag att utdelningarna från Realty Income har trillat in...

Realty Income`s har haft en bra kursutveckling sedan inköp, just idag är den upp med hela 27,2% vilket hade motvierat en säljorder om jag hade ägt aktien i kursutvecklingssyfte....

Min utdelningsportfölj består av stora trygga bolag som inte är s k högriskaktier men Realty Income är väl det bolag i min portfölj som jag anser vara mest riskabelt att äga i utdelningssynpunk, därför är det skönt att veta att jag förhoppningsvis inte kommer att göra en jättestor förlust om det börjar gå utför för bolaget och jag tvingas sälja av aktierna.
Å andra sidan kan aktiekursen rasa väldigt fort så det gäller att hänga med i nyhetssvängarna angående Realty....

Hur som helst så är jag än så länge helnöjd med att äga Bolaget och det är väldigt motiverande att man får utdelningar varje månad!

3 kommentarer:

J sa...

Ja man skulle köpt in sig när du gick in, nu är det ju rätt dyrt tyvärr. Men grattis till ett bra köp =)

john sa...

#J
Tack!

Ja det bästa är nog att vänta på en dipp om du du tänk gå in.

//Eko trygghet

Anonym sa...

Funderar själv på att köpa in mig. Hur mycket investerade du?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!