.

fredag 23 april 2010

Länksamlingar Vol.12

Det var längesedan jag lade upp länksamlingar på min blogg så här kommer några guldkorn jag hittat under dagen.


1. Veckans Affärer har skrivit en artikel om Långsiktiga placeringar i aktier HÄR. Långsiktighet, inte långtråkigt.



2. Är en kapitalförsäkring en dålig idè om man är långsiktig? Läs artikeln från Privata affärer HÄR. Glöm inte att läsa alla kommentarer längre ner på sidan, många upprörda läsare =)



3. Dennis Hedback har skrivit en väldigt bra artikel om Värdeinvestering och hur viktigt det är att komma in billigt i en investering HÄR. Rekommenderas!



4. På finansportalen finns en riktigt bra lista där man överskådligt ser viktiga nyckeltal såsom direktavkasting P/E-tal osv... Ett tips är att klicka på t ex "direktavkastning" för att få upp de bolag med högst direktavkasting. Listan hittar ni HÄR Jag själv blev förvånad när jag såg att den "tråkiga" aktien Axfood hade en direktavkastning på hela 4,85%



5. För Er som är intresserade av pengar (vem är inte det?!) finns det ett forum vid namn "Prat om pengar", det hittar ni HÄR



6. Privata affärer hade en liknande lista som finansportalens, den hittar ni HÄR


Det var allt jag hade att bjuda på för denna gång!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!