.

fredag 2 april 2010

Utdelningar från Coca Cola

Jag noterade idag att utdelningarna från Coca Cola trillat in på depån. Coca Cola delar ut 4 gånger per år April, Juli, Oktober och December.

Jag kan även passa på att redovisa hur det har gått för mina aktier procentuellt sedan inköp:

Astra Zeneca -2,86%

Coca Cola +12,79%

Mc Donalds +19,84%

Peyto Energy Trust +0,58%

Realty Income +21,52%

Wilhelmsen +17,46

HM +34,21

Snitt: 14,79%


Portföljen har ökat riktigt bra sedan start men jag tror att jag måste förbereda mig mentalt på att den kommer dala neråt vissa tider också.

5 kommentarer:

Herr K sa...

Finfin utveckling på aktierna :)

Coca Cola och McDonalds är man lite sugen att investera i, men efter såpass bra utveckling borde jag vänta på en dipp...

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Själv har jag inte fått utdelningen in på kontot ännu. Jag har Avanza, har du dom också?

john sa...

#Herr K

Ja antagligen kommer det en dipp någon gång i år så du gör helt rätt i att vänta. Mycket trevliga bolag att äga eftersom man känner sig ganska så trygg i investeringen.

#Magnus dollarkursen

Jag har Nordnet, hoppas du får in dom snart!

Mvh //Ekonomisk trygghet

emil sa...

Hur stor är utdelningen på Coca-cola/Mcdonalds? Intressanta företag som känns stabila!

john sa...

#Emil

Coca colas direktavkastning är för tillfället på 3,20%

Mc Donalds ligger på 3,19%

Ingen jättehög direktavkastning med andra ord men precis som du skriver så är det stora och väldigt trygga bolag att ha i utdelningsportföljen!

Mvh Eko trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!