.

tisdag 6 april 2010

Min investeringar i Cirkeldiagram

Lägger upp ett litet diagram på mina investeringar och hur stort innehav jag har av respektive aktie (I procent).














Som vanligt har jag nästan inga likvida medel. Att vara fullt exponerad mot marknaden kanske inte är helt optimalt när man handlar med aktier men eftersom jag sysslar med utdelningsinvestering ser jag inte detta som någon jätterisk mot min ekonomi.

Nu har jag 7st aktier i min utdelningsportfölj. Målet är att ha MINST 10 st aktier i portföljen för att få en bra diversierad portfölj. Nu gäller det bara att försöka få med så många olika branscher som möjligt också för att minska risken ytterligare...

Coca Cola, Mc Donalds - livsmedel

Astra Zeneca - Läkemedel

Realty Income - Fastigheter

Wilhelmsen - transport, marina

Peyto - Naturgas

HM - Kläder

Vilken bransch nästa investering kommer vara har jag inte riktigt bestämt än, men ni kanske har några förslag? Några jag funderat på är:

Statoil (olja)
Fortum (El, energi)
Något investmentbolag
Axfood (dagligvaror/mat) alternativt P&G

4 kommentarer:

Zed's Dead sa...

Kanske SCA?
Skog samt hygien produkter.
Finans saknas också.

john sa...

#Zed

ja det var bra tips, får kolla mer på dessa branscher vid nästa investeringstillfälle!

Tack!

Mvh //Ekonomisk trygghet

J sa...

Liten lista du kanske kan hitta nåt på. =) Gick själv in i frontline idag.

john sa...

#J

Tack! Ska kika närmare på dessa bolag

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!