.

torsdag 8 april 2010

Uppdatering Valutahandel

Jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan att jag börjat lite smått med valutahandel, ni kan läsa det HÄR

Jag håller fortfarande på lite smått med handeln MEN ha lagt om min strategi ganska mycket. Eftersom det krävs mycket tid vid datorn om man skall hålla på med daglig valutahandel så känner jag att det tar lite för mycket energi och tid från mig.
Därför har jag nu istället tänk gå över till att handla långsiktigt med endast Guld och Silver. Med långsiktigt menar jag månader och kanske t om år. Silvret blir väl lite mer en sidoinvestering så där kommer jag antagligen försöka köpa/sälja lite mer frekvent för att lära mig handla med råvaror på teknisk analys....

Fördelen att handla med Guld gentemot ett Valutapar (tex Euro/USD) är att man endast behöver hålla kolla på ett värde dvs guldpriset. I ett valutaparet måste du hålla kolla på vad som händer med både Euron OCH USD.


Det svåra blir nu att veta när man skall sälja/köpa, dessutom är det väldigt svårt att veta vart man skall sätta stop-lossen.

Om det är någon som har bra tips på vart man kan läsa mer om hur guldpriset brukar röra sig över årets månader osv får ni gärna tipsa! Jag fick t ex bekräftat av Herr K att under sommaren brukar priserna röra sig neråt, frågan är bara när sommaren börjar, Maj, juni ? =)

Tack så länge!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!