.

tisdag 1 maj 2012

Investeringsstrategi, uppdaterad

På etiketten "Min investeringsstrategi" här till höger på bloggen har jag skrivit ner hur jag förvaltar mina pengar på börsen. Eftersom min strategi har gått ifrån att vara huvudsakligen utdelningsfanatiker till att bli MA50/MA200-frälst så har jag nu uppdaterat inlägget.

Jag kommer även att redovisa mina affärer på bloggen i en etikett som antagligen kommer får heta nåt i stil med "Mina affärer"
Jag har ännu inte slutfört någon affär (gick in i Avanza Zero 17 Feb) men som sagt när en säljsignal uppstår så kommer detta redovisas.

På tal om aktier/börsen så har jag ett lite mer spekulativt innehav som fortfarande inte riktigt har tagit fart, aktiekursen är mer än halverad sedan mitt inköp men om allt går enligt planerna så borde jag vara tillbaka på mitt GAV vid årsskiftet. Bolaget jag talar om heter Northland Resources (gruvbolag) och efter diverse nyemissioner, problem med lån/transporter m.m.. så skall nu allt vara finansierat och klart för gruvstart i slutet av året.

Här är senaste videon:



Jag känner mig ganska trygg i investeringen, det jag grämer mig över är att jag kom in på en så hög kurs men men förhoppningsvis blir det en bra affär i längden....


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!