.

söndag 6 maj 2012

Fysisk koppar Coppercave

Jag är en av de få personer i Sverige som samlar lite smått på fysisk koppar. Man blir oftast utskrattad på diverse forum när man nämner koppar som investering och till vilket pris man köper det (folk jämför med spotpris)

Dock håller jag med om att ett alternativ till att köpa graverade koppartackor kan vara att köpa på metallaffärer. Jag vet å andra sidan inga återförsäljare i Sverige som säljer 99,999% ren koppar. Den enda sidan jag vet som säljer nästintill 100% ren koppar är http://www.onlinemetals.com/ Tyvär blir fraktkostnaderna alldeles för höga där för att det skall löna sig....


 Hursomhelst så är det upp till var och en att bestämma om det är värt att satsa på eller ej.



Jag själv har köpt några tackor från www.coppercave.com och det är än så länge det billigaste alternativet jag har hittat. Tyvär så är deras största koppartackor (1 kg`s) slut för tillfället, därför tänkte jag tipsa om att man kan få nyheter om från Coppercave om man anmäler sig till deras nyhetsbrev längst ner till höger på hemsidan.


Lycka till med era investeringar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!