.

måndag 28 maj 2012

liten allmän uppdatering

Här har inte hänt så mycket de senaste dagarna varken på bloggen eller börsen för min del. Jag försöker vara ute så mycket som möjligt i det fina vädret den tiden jag inte jobbar.

Mitt största innehav Northland Resources låg helt stilla idag eftersom Norska börsen är stängd. H&M backade ca 0,4%, Astra Zeneca backade 0,7% och Ratos backade 1,4%. Den lilla posten jag har i Avanza Zero backade 0,16%. Ja det var inte världens bästa börsdag för mig idag =)

Silverpriset ligger fortfarande och nosar kring 200-strecket (troy Oz) och kanske kanske blir det så att jag lägger en litet bud på tradera i slutet av månaden om det finns några pengar över. Nackdelen med att investera i silver är det krävs en del jobb med att sälja tackorna när man väl bestämt sig för det. En aktie kan man köpa/sälja inom några sekunder med en knapptryckning. Undra hur börsen hade sett ut om man var tvungen att posta sina aktiebrev vid varje order, kanske något bättre än dagens berg- och dalbana?

För övrigt så har min nya sida som visar aktuell kurs av omxs30 redan letat sig upp på googles förstasida när man söker på "omxs30" vilket var en trevlig överraskning.

Njut av solen nu för i morgon blir det regn!

Mvh //Ekonomisk Trygghet


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!