.

onsdag 9 maj 2012

H&M utdelningar och Northland

I dagarna borde utdelningarna från H&M dyka upp på kontot. Enligt H&M´s hemsida kan man förvänta sig att få pengarna den 11 Maj dvs på Fredag. Börsen var ganska skakig idag men det slutade inte så illa som jag trodde ( -0,01%  )

 Lite tråkigt är det att Northland Resources aktiekurs är så pass låg, hade jag haft pengar så hade jag inte tvekat en sekund att köpa mer aktier i bolaget. För tillfället är hela bolaget lägre värderat än deras senaste nyemmission....

Men men det är iof dumt att lägga alla ägg i samma korg, dessutom läser jag nyheter lite då och då om projektets framfart för att lugna mina nerver. T ex denna artikel som publicerades idag http://www.northland.eu/sv-se/media/nyheter/hamnterminalbygget-gar-alldeles-lysande


1 kommentar:

john sa...

#40procent20ar

ja det är nackdelen med Svenska bolag, att dom bara delar ut en gång per år.

Det gäller att ha tålamod =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!