.

måndag 14 maj 2012

Börja redovisa portföljvärdet igen

Innan jag sålde halva mitt aktieinnehav (pengarna användes till kontantinsats vid köp av bostadsrätt) brukade jag varje månad redovisa hur min aktieportfölj utvecklats i procent varje månad. Nu känner jag att det är dags att börja med detta igen eftersom det delvis känns bra att hålla lite bättre koll på hur portföljen utvecklas men även för motivationens skull.

En liten ändring kommer vara att jag antagligen inte redovisar exakt vid varje månadsslut/början. Jag märke att det blev lite stressigt förr när jag inte alltid hann med att sitta vid datorn men var "tvungen" att göra det vid just Månadsskiftet. Därför kommer som sagt uppdateringarna komma lite sporadiskt men allt blir iaf nedprintat här på bloggen och i Open Office (gratis officeprogram inkl exel)

Så idag 14/5 Måndag börjar vi på nytt, det är detta datum jag kommer utgå ifrån när jag redovisar nästa gång.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!