.

onsdag 23 maj 2012

MA50/MA200 uppdatering

Det känns ibland lite tråkigt att uppdatera hur det går för dessa två glidande medelvärden eftersom det inte är så mycket "action" så att säga. Däremot om man följer börsen dagligen på diverse nyhetssidor så är det stora svängningar från dag till dag. Ena dagen upp 2%, andra dagen ner 2,5%...


På bilden ovan ser man att MA50 börjar krypa sig ner mot MA200 sakta men säkert. Jag gick in med en ytterst liten summa pengar i Avanza Zero när MA50 korsade MA200 underifrån. Det innebär att OMXS30 måste upp till ca 1070 för att jag skall gå jämt upp vid en försäljning, vid 1100 gör jag en liten men naggande god vinst. Endast tiden kan utvisa hurvida jag gjort en bra eller dålig affär.



En sak jag har funderat på är att om man skall fylla på med mer pengar i Avanza Zero nu när börsen gått ner ytterligare och på så sätt snitta ner sig. Eftersom MA50 fortfarande ligger ovanför MA200 är det fortsatt köpläge. Å andra sidan har man då förlorat mer pengar om en säljsignal uppstår och man gör en förlustaffär.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!