.

onsdag 30 maj 2012

Portföljutveckling, uppdatering 30 Maj

Mitt utgångsdatum för portföljen blev 14 Maj i år (Läs tidigare inlägg)

Sedan 14 Maj har portföljen ökat med +8,4% Faktorer som påverkar portföljens ökning/minskning är kursutveckling, utdelningar, valutaförändringar och tillsatta likvida medel. Jag räknar alltså även med tilllsatta likvida medel i denna uppdateringen eftersom det gör det hela mycket enklare att redovisa. Dock kommer jag då och då redovisa hur det går för mina aktier kursmässigt.

Jag har lite problem med att få till ett snyggt injediagram över portföljen så det kommer så småningom också upp på bloggen.

Mitt nuvarande aktieinnehav är:

Astra Zeneca
Ratos
H&M
Northland Resorces
Avanza Zero (väldigt liten post)


Eftersom jag har noll koll på mitt pensionssparande funderar jag på att ta kontakt med Avanza och se om det går att flytta över delar av det till Avanza. Jag kommer inte räkna in detta i portföljvärdet men det kan vara skönt att ha lite mer kontroll över sin framtida pension.




2 kommentarer:

sparräntor.com sa...

Kul att din portfölj utvecklas åt rätt. Kolla gärna in min blogg för mer information om portföljteori och sparräntor.

john sa...

#Sparräntor.com

Det var en snygg och stilren sida du har gjort, bra information också!

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!