.

torsdag 26 april 2012

MA50/MA200 ganska odramatiskt

Jag gillar denna strategin mer och mer, att följa 2st streck och bara agera när dom möter varandra passar mig utmärkt eftersom jag slipper att ligga inne i marknaden under de värsta fallen (ingen buy and hold) dessutom behöver man inte vara speciellt aktiv utan kan istället koncentrera sig på att samla likvida medel.

Om man ska vara lite mer kritisk då till denna strategin så kan jag säga att än så länge ligger jag back (gick in i Avanza Zero där MA50 korsade MA200 underifrån) Om det nu blir så att jag går med förlust vid nästa säljsignal så kommer jag inte ge upp strategin bara för det, man får räkna med falska signaler ibland. Blir det däremot ytterligare en falsk-/förlustsignal så vet jag inte hur jag kommer att reagera =)

Precis som med gammal kärnkraftsavfall så kommer jag att avveckla mina "gamla" aktier i långsam takt (vill inte sälja till förlust) dessa pengar kommer sedan användas till min nya favoritstrategi MA50/MA200.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!