.

torsdag 9 juli 2009

Utdelningstider mina Aktier


Jag tänkte skriva upp utdelningstider på mina nuvarande Aktier. Jag har lite svårt för att hitta utdelningstider speciellt för Amerikanska Aktier. Så om det är någon som har ett bra tips på någon sida så får ni gärna hojta till!

Mina "Net Entertainment" har jag sålt av eftersom jag härdanefter endast kommer satsa på större stabilare företag.
H&M - Maj

Coca Cola - April, Juli, Oktober, December

Swedbank - Maj (delade inte ut i år)

Detta är för tillfället de enda utdelningsaktierna jag har, men min plan är att det ska bli många mer.
Månader jag får passiv Inkomst iform av Aktieutdelningar är för tillfället:

April
Maj
Juli
Oktober
December


Månader jag INTE får passiv Inkomst iform av Aktieutdelningar är för tillfället:

Januari
Februari
Mars
Juni
Augusti
September
November

Alltså 5 av 12 månader ska jag framöver få in Passiv Inkomst på, tanken är att jag varje månad ska få Aktieutdelningar. Ge mig gärna tips på bra bolag som delar ut de månader jag för närvarande inte har utdelningar på.

3 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Du får själv avgöra om det är bra bolag eller inte men du kan följa kommande utdelningar här:

https://www.avanza.se/aza/press/foretagskalender.jsp?type=utdelningar

Här får du för närvarande en lista på de företag som har utdelningar i augusti och september. Här kan du följa om du vill gå bakvägen och börja med att se när de delar ut och läsa på om de är intressanta företag efter.

john sa...

#Auri sacra fames

Tack för länken, Den där sidan var ju hur bra som helst!
Det står "handlas utan utdelning" under aktienamnet. Är det att aktien måste handlas Innan det datumet för att man skall få utdelning?

Auri sacra fames sa...

Kul om den gör någon nytta=) Stämmer bra, den dagen gäller det att redan äga aktien för att få utdelning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!