.

onsdag 22 juli 2009

Investera tillsammans

Ibland tror jag vi alla får idèer och planer som oftast stannar på drömstadiet dvs man skrider aldrig till verket.
Jag satt och tänkte lite innan och fick lite idèer och tankar kring gemensamma investeringar. Oftast så krävs det ett ganska stort startkapital när man börjar att investera i något, därför kan det vara smart att gå ihop ett gäng för att på så sätt få ett större startkapital.

Så kanske nån gång i framtiden när någon av oss "Ekonomibloggare" hittar en bra Investeringsform, varför inte gå ihop och lägga en liten summa pengar gemensamt? Med paypalkonto så vore själva insamlingen inte speciellt svår att samordna. Haken är väl den att vi alla måste lita på personen som står för själva insamlingen =)
Jag själv tror inte jag har kunskapen och nerverna för att hålla i en sådan här insamling men det finns säkert någon där ute som har kompetens för detta. Kanske starta en blogg för just detta projekt?

Låt oss säga att vi lägger 200 kr per person, om vi är 20 pers så kommer vi upp i 4000kr. Ingen jättesumma men förhoppningsvis tjänar varje person iaf in det insatta kapitalet om det är en bra investeringsform.

Som sagt, detta var bara en tanke jag fick och den kommer förmodligen stanna på "tankestadiet" ett tag till. Det är alltid kul med nya tips och idèer så kom gärna med mera förslag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!