.

lördag 20 juni 2009

Vägen till Ekonomisk Frihet, Boktips

Vägen till Ekonomisk Frihet "Första miljonen om sju år" ja så heter boken som är skriven av en herre vid namn Bodo Schäfer.

Denna boken gav mig väldigt mycket motivation till att börja spara och Investera. Boken är lättläst och hyffsat bra översatt till svenska (jag har för mig att författaren är från Tyskland). Den första halvan av boken handlar en hel del om ens drömmar, mål, vad pengar betyder etc.. Just den biten kanske inte är så spännande att läsa men säkert nyttigt för många ändå. Det är den andra halvan av boken som är riktigt bra och lärorik läsning för dom som är i början av sitt sparande. Där får man lite mer konkreta tips och idèer om:


Skulder


Att spara är att betala sig själv


Hur du ökar din inkomst


Underverket ränta på ränta


Aktier


Fonder


Ekonomiskt skydd, trygghet och frihet

Jag rekommenderar den här boken om ni är i början av ert sparande och behöver motivation för att fortsätta. Boken är inte så djupgående på någon punkt utan förklarar istället helheten med sparande och Investering. Jag har själv läst igenom de flesta kapitel flera gånger för att verkligen påminna mig själv om hur viktigt det är att vara kontinuerlig i sitt sparande.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!