.

söndag 28 juni 2009

Mitt Sparande

För att uppdatera Er lite om mitt eget sparande så har jag nu fått igång Nordnet ordentligt, jag väntar bara på att pengarna ska föras över till min KF (Kapitalförsäkring). Förhoppningsvis kan jag börja titta på köpkurser nästa vecka!
Angående mitt försök på att skapa passiv inkomst genom PTC så går det sakta men säkert framåt, men är det verkligen passiv inkomst? Rapport kommer framöver.....
________________________________
Mitt nuvarande aktieinnehav:
Starbreeze (ej utdelning)
Net Entertainment (delar ut)
HM (delar ut)
Swedbank (delar ut hm.. när dom har råd...)
________________________________


Nu ska jag till stranden, vi ses!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och lycka till med din nya kapitalförsäkring. Jag har varit kund hos Nordnet sedan ett par år tillbaka och det har fungerat helt klanderfritt. Den enda smolket i bägaren (i mitt tycke) är att jag tycker det tar lite onödigt lång tid att föra över pengar till kaptalförsäkringen.

Jag själv har efter en himla massa bloggläsande helt fastnat i tanken med kanadensiska värdepapper som ger en hög direktavkastning. Ser med stor spänning fram emot första utbetalningen från "Priszm" som på årsbasis ger 22-25% nettoavkastning.

//Calimero

john sa...

Hej och tack så mycket!

Det lät väldigt intressant med Kanadensiska värdepapper, tack för tipset. Går det att handla via Nordnet?

Anonym sa...

Hej,

Det går utmärkt att handla med utländska papper, däribland kanadensiska, via Nordnet. Dock så är courtaget ganska högt. Cirka 250-300 SEK per transaktion så det lönar sig inte att handla för små poster. Jag har valt att handla för cirka 30000 SEK i stöten vilket då leder till att courtaget blir cirka 1%.

//Calimero

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!