.

måndag 1 juni 2009

Juni Framför oss

Det har blivit ganska många utgifter nu sedan lönen kom så det blir till att leva ganska sparsamt under hela Juni. Jag hoppas kunna investera en slant i Aktier i slutet av juni. Summan beror helt å hållet på hur stor lönen blir (besked ca 15 Juni).
Jag läste lite i tidningen Dagens Industri om Aktier som var ett bra köp om man sparade långsiktigt, där fanns bla Axfood, Swedish Match, Kungsleden, Peab m.m... Troligen blir det sådana här företag jag kommer Investera i framöver. Som jag skrev tidigare funderade jag på att köpa Coca Cola i slutet av månaden. Jag står och väger lite mellan dom och Axfood. Axfood har gått ner ca 14% sedan förra året så om dippen håller i sig juni ut kanske det är köpläge där, eller vad tror ni?

Sen måste jag även påminna mig själv och kanske Er andra också att det ska vara kul att spara pengar, det får inte gå till överdrift så att man snålar på allt och tänker på att spara konstant. Jag är själv lite rädd för att drabbas av detta men framöver skall jag försöka sätta över en summa på sparkontot precis när lönen kommit. Resten får jag använda till vad jag vill. Om det blir pengar över vid slutet av månaden är det bara en bonus som jag antingen sätter över på sparkontot eller köper nån god mat för etc...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!