.

måndag 22 juni 2009

Ny vecka, snart lön...

Ja nu är det ny vecka och snart löning, och vad innebär det? Jo nya Investeringar. Eftersom jag nu har skaffat mig en Kapitalförsäkring kommer jag att göra min första investering inom just den.
Jag har funderat ganska länge nu och valet står mellan två stycken Amerikanska bolag vid namn "Coca Cola" och "Mc Donalds". Har ni hört talas om dom?

Fördelen med dessa bolag jämfört med svenska bolag är att dom delar ut (utdelningar) fyra gånger per år. Detta gör att jag kommer få mer motivation till att spara och skaffa passiv inkomst.
Nackdelen är väl egentligen högre courtage plus att det dras 15 i skatt från aktieutdelningarna.

Jag satt och läste lite på http://40procent20ar.blogspot.com/ hemsida lite och hittade där en riktigt bra länk där man kan beräkna på de mesta inom privatekonomi så som avkastning på dina aktier, ränta på ränta, hur ekonomiskt oberoende du är, bostadskostnad m.m... Riktigt bra sida faktiskt. Här är länken: http://rakna.net/

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!