.

måndag 8 juni 2009

Långsiktigthet

Att Investera och skapa en passiv inkomst genom Aktier är inget som går fort om man inte har ett väldigt stort startkapital.
Mitt Investerande började för ett par månader sedan och då började jag i princip från noll kronor. Jag känner själv att när det har gått ett år, det är DÅ jag har tagit första steget mot en bättre framtid i form av Passiv Inkomst. Just nu försöker jag bara skapa en liten grund att stå på. Efter ett år när jag har fått mina första utdelningar kan jag titta mera på statistik, hur många procent jag har fått i utdelningar i förhållande till tillsatt kapital m.m....

Jag tror att jag i framtiden kommer att titta en hel del på företag i USA som delar ut flera gånger per år. Dels för att det just är Stora Stabila företag som kommer att hålla i flera år framöver, dels för att motivationen kommer att hållas uppe pga mer utdelningstillfällen!
Det kommer vara hur kul som helst att få se pengar komma in på depån utan att jag egentligen har gjort något, även om det bara är några kronor. Men som jag tror jag har skrivit tidigare så kanske det inte är en bra idè att investera i USA-aktier nu när svenska kronan är så svag?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!