.

lördag 20 juni 2009

Tradingguiden, Boktips

För några månader sen köpte jag min första bok som handlade om Aktier och Börsen. Den heter "Tradingguiden" och är skriven av Jonas Bernhardsson.


Jag rekommenderar verkligen denna boken för alla er som vill börja spara och Investera i Aktier. Den tar upp nästan allt som har med börsen att göra så som:

Historiska händelser

Fundamental Analys

Teknisk analys

hur man läser bokslut

Börskrascher

Företagsekonomi

Nationalekonomi

Hur marknaden fungerar

Hur du Investerar

Tradingpsykologi
m.m... m.m.... m.m......

Ja som ni ser så omfattar den det mesta. Den är inte bara bra att läsa igenom en gång utan fungerar även för mig som ett slags uppslagsverk om det inte något jag förstår, ja som ett lexikon för Aktier kan man säga.
Så om du inte har boken, leta genast upp närmast Nätbokhandel och köp den!








Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!