.

tisdag 23 juni 2009

Att starta en blogg

Att starta en blogg kan vara mycket enkelt men även väldigt svårt beroende på vad man har för krav.
Den enda erfarenheten jag själv har från bloggar är väl just "blogger" som är den bloggdomänen jag använder mig av. Min blogg Ekonomisk trygghet är ganska nystartad och jag känner själv att jag måste jobba mycket mera med designen innan jag är nöjd. Sen är självklart innehållet det viktigaste men jag är ändå ganska noggrann med hur det ser ut.
Den här bloggen kommer först och främst handla om mitt sparande och hur man får in passiv inkomst genom Aktieutdelningar.
Som jag skrev tidigare så är min blogg relativt nystartad därför har jag inte fått upp så värst många artiklar och inlägg än så länge, men förhoppningsvis kommer jag fortsätta skriva här så länge jag fortsätter investera dvs många år framöver!

För er som har tänkt starta en blogg så har jag här nedan lagt upp några länkar med tips och guider m.m....

http://www.tiger.se/blog/archives/2005/06/att_blogga_p_na.html
grundläggande info

http://www.niklassoderlund.se/2009/01/15/starta-en-egen-blogg-del-1/
(3delar)

http://bloggskola.blogspot.com/2005/08/starta-en-ny-blogg-hos-blogger.html
(väldigt basic bloggskola med blogger)


Jag själv hade aldrig startat en blogg och fortsatt skriva om jag inte hade något speciellt intresse att skriva om. Men så upptäckte jag detta otroliga under Aktieutdelningar som jag bara var tvungen att starta en blogg om. Så mitt tips är att verkligen skriva om något ni brinner för, annars tappar man fort intresset för sin blogg.
Som en bonus så kanske det kan trilla in LITE passiv inkomst i form av Adsenseintäkter eller annan reklam som ni har på eran blogg.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!