.

måndag 22 juni 2009

PTC, Nytt prov på passiv inkomst

I mitt sökande efter nya ikomstkällor i form av passiv inkomst hittade jag en Internettjänst som kallas "PTC" (nåt i stil med Payed to Click). Enkelt förklarat så går det ut på att man klickar på en länk till en hemsida (oftast reklamsidor av något slag) där man måste vara kvar i ca 30 sek. För varje länk man klickar på får man en liten summa pengar. Det finns flera sådana här sidor på nätet, vissa verkar vara mer seriösa än andra därför kommer jag prova de flesta och om någon månad utvärdera samtliga.
Den Passiva inkomsten kommer iform av att man rekryterar andra medlemmar som man får en liten summa av varje gång dom klickar på en länk. Jag har provat ett liknande sätt att få in passiv inkomst på och det var genom EmailAdvert. Dessvärre verkar det inte som om dom skickar ut någon reklam nuförtiden så det projektet känns lite som ett misslyckande. Dessutom verkar deras support ha tagit sommarlov....

Jag tänkte börja med att skriva om en sida som heter "Bux.to"
Sidan ger ett seriöst intryck (inte massa blinkande reklam osv...) och är lättnavigerad. För varje länk man klickar på så får man 0.001$ dvs om man klickar på 10st länkar får man 0.1$. Antalet länkar kan variera från dag till dag.
Här är ett litet exempel på vad man kan tjäna på en månad om man även rekryterar folk. Taget från hemsidan:

Earnings Example»
You click 10 ads per day = $0.10»
20 referrals click 10 ads per day = $2.00»
Your daily earnings = $2.10» Your weekly earnings = $14.70»
Your monthly earnings = $63.00

Alltså 63 dollar på en månad. tänk på att det är saxat från deras hemsida så ha inte för höga förväntningar. En annan sak som verkar lovande (detta har jag dock inte provat) är istället för att själv rekrytera medlemmar kan man "köpa" aktiva rekrytanter för en summa, tex för att få 15 medlemmar rekryterade åt dig kostar det 16.98 dollar. Om nu medlemmarna är aktiva tjänar du förhoppningsvis in dom pengarna ganska snabbt. Innan du blir medlem måste du skapa ett konto på AlertPay.com . Det är som en internetbank dit du för över dina intjänade pengar som du senare kan föra över till ditt konto. Det tar endast några minuter att skapa.

Som sagt var så blev jag lite besviken på EmailAdvert men jag hoppas på att detta är en bättre inkomstkälla!
För er som vill prova KLICKA HÄR (frivilligt att sponsra mig, annars gå till bux.to).

1 kommentar:

Henrik sa...

Detta funkar faktiskt: www.lattapengar.ws

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!