.

fredag 5 juni 2009

Spara Pengar

Jag har läst lite om hur mycket man kan tjäna ihop på ett år om man lägger undan låt oss säga 50 kr per dag (ca 18000kr) osv... Det är ganska enkelt att räkna ut att det blir mycket pengar på ett år men det är inget som jag går och tänker på varje dag.
Den stora boven i dramat som suger ut mest pengar ur kassan tror jag ändå är impulsköpen och dom dagliga småköpen som i slutändan tömmer plånboken rejält. Låt oss säga att man har åkt och storhandlat mat för en vecka. Hm dag två kommer man på att godis och glass hade varit gott efter maten, dag 3 kommer man på att man vill hyra en film och vad måste man ha till film? jo en påse chips! Om man håller på så här kan det landa på någon hundralapp extra om dagen som är oväntade utgifter. Låt oss säga att det blir 500 kr oväntade utgifter i veckan, det blir 2000 kr på en månad!
DÄRFÖR har jag nu (gottegris som jag är) bakat massa kakor och bullar, bröd m.m som jag hoppas kan stilla mitt sötsug och impulsköp. Givetvis måste man unna sig något gott ibland men inte varje dag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!