.

torsdag 18 juni 2009

Inte Endast Aktier



Som jag kanske har skrivit tidigare är det klokt när man investerar i Aktier att köpa inom många olika bolag och branscher, dvs sprida sina risker.


Därför har jag nu tänkt att börja spara en liten summa varje månad (sparkonto) som kanske i framtiden kan användas till hus eller dylikt. Nu menar jag inte att jag ska köpa ett helt hus för pengarna men möjligtvis möblerna till huset =)


Visst, jag tror helt och hållet på det här med Aktieutdelningar och kommer att fortsätta med samma strategi, men det skadar nog inte att ha en liten buffert på ett sparkonto också. Vi får bara hoppas räntan ökar så småningom! Med tanke på Inflationen så är ju sparande på ett sparkonto just nu en minusaffär....

2 kommentarer:

minna sa...

ett buffertkonto måste man alltid ha tycker jag=)

john sa...

Ja det håller jag med om =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!