.

torsdag 4 augusti 2011

Min utdelningstillväxt år 2

Här kommer lite statistik över hur mina utdelningar har ökat under andra året som jag för statistik. Detta är utdelningar från alla de bolag som jag har i min portfölj. Ett av utdelningsbolagen som jag sålde av för några månader sedan var Peyto Exploration. Detta bolag delar ut pengar varje månad så det kan bli svårt att öka utdelningarna under år 3 jämför med detta året men jag skall göra mitt bästa för att lyckas.



Ovan är ett diagram över respektive månads utdelningsstorlek. December och Mars är extremt stora pga att jag även tar med google adsense-pengar i denna beräkning. Jag kommer att ta bort dessa googlepengar ur diagrammet när jag har tid eftersom det känns rörigt att även blanda i de pengarna i diagrammet...

Ökning av utdelningar jämfört med år 1: +31,2%

Dessa ökningar beror först och främst på aktieinköp, framöver skall jag även försöka räkna ut utdelningstillväxten på enskilda aktier. Pga valutakursen har jag antagligen fått mindre pengar utdelat från vissa amerikanska bolag....

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!