.

lördag 30 juli 2011

Jag vill äga en kommersiell fastighet

Nu har tankarna om att äga ett hyreshus dykt upp igen. Jag tror dock att jobba med ett "vanligt" jobb och hyra ut fastigheter på övrig tid kommer att bli alldeles för mycket jobb, så om jag skall ta tag i min dröm så får det bli på heltid.

För tillfället så tror jag inte att jag och min sambo är helt redo för att ta sådana ekonomiska risker som det finns med fastigheter men någon gång i framtiden vill jag verkligen jobba med det här.

En tanke som jag har haft ett tag är att köpa ett ganska risigt hus/hyresfastighet (dock inte helt fallfärdigt) och sedan lägga några månader på att rusta upp samtidigt som jag hittar hyresgäster. Jag vet inte om man får göra om vanliga villor till lägenheter hursomhelst men det är iaf en tanke som jag har.

Efter en titt på bokus.com så hittade jag INGA böcker om att köpa och förvärva fastigheter. Har Ni läsare några tips på sådana böcker?
Semestern börjar snart och då kan det vara skönt att ha lite faktaböcker att läsa igenom....

Mvh //Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

Kristian sa...

Stellan Lundström har skrivit en bok som heter "Fastighetsekonomi - Hyresfastigheter". Boken är dock ganska teknisk men ändå läsvärd.

MVH
Kristian

PS. Har själv 3 hyresfastigheter (14 lägenheter totalt) som jag driver vid sidan av mitt vanliga jobb.

Coffe sa...

Jag har också funderat lite på fastigheter. Tobias Schildfat tar upp en del om fastigheter i sin "Vägen till din första miljon." En rätt grundläggande bok, men jag tyckte den var bra. Om inte annat som inspirationskälla!

Det är väl som vanligt skatter och byråkrati som sätter käppar i hjulen. Något jag spånar lite på är att skaffa ett boende i exempelvis Thailand, som man hyr ut. Det borde kunna löna sig rätt bra, men visst finns det risker.

DotnetTrader sa...

Kolla på www.investeringsfastighet.se

/Daniel

Anonym sa...

Hej tack alla för era tips! Jag är på lite semester nu och har svårt för att ta mig in på internet. På återseende! Mvh eko trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!